بشار اسد: دولت سوریه با حمایت مردم بر تروریست ها پیروز می شود
ارسالی صمیمی ارسالی صمیمی

مسکو - ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی روسیه اعلام کرد: دولت و ارتش سوریه با پشتیبانی گسترده مردم در مقابل تروریست ها و گروه های معارض به پیروزی دست خواهند یافت.

 ˈبشار اسدˈ روز جمعه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان ˈراشاتودیˈ گفت: گروه های معارض در سوریه از پشتیبانی گسترده و بی سابقه خارجی برخوردارند و سازمان های اطلاعاتی غربی و برخی کشورهای عرب منطقه به طور فعال به معارضان کمک می کنند.

وی افزود: حمایت های مالی و سیاسی از تروریست ها در سوریه و ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به آنها از نظر ابعاد گسترده بی سابقه است. اطلاعاتی در اختیار داریم که سازمان های اطلاعاتی غربی کمک های تکنولوژیکی به گروه های تروریستی ارائه می دهند که از طریق ترکیه و لبنان صورت می گیرد.

رییس جمهوری سوریه اضافه کرد: سازمان های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه هم به مراتب فعال تر از سازمان های غربی از گروه های معارض حمایت می کنند.

ˈبشار اسدˈ گفت: اگر تروریست ها در سوریه از خارج حمایت نمی شدند ارتش سوریه در طول چند هفته به اقدامات ضدقانونی و مخرب آنها پایان می داد. تروریست های القاعده بطور گسترده در سوریه فعالیت می کنند. آنها می خواهند حکومت یا امارت خود را تاسیس کنند.

وی اضافه کرد: آنها درحال حاضر تلاش می کنند با انجام حملات تروریستی؛ انتحاری؛ انفجار و قتل؛ مردم را بترسانند و آنها را از دولت دلسرد سازند. آنها گام به گام به سوی اهداف خود حرکت می کنند که در راس آن ایجاد امارتی به اصطلاح اسلامی در سوریه می باشد که از طریق این کشور ایدئولوژی خود را به تمام جهان منتشر کنند.

اسد خاطرنشان کرد که از پشتیبانی مردم سوریه برخوردار است ولی کشورهای غربی سعی می کنند وی را به عنوان دشمن مردم سوریه معرفی کنند.

وی افزود: غرب همواره برای دشمن تراشی تلاش می کند. قبلا کمونیسم دشمن بود ، سپس دین اسلام به عنوان دشمن قلمداد شد و پس از آن صدام را دشمن معرفی کردند. درحال حاضر تلاش می کنند که بشار اسد را به عنوان دشمن به جهان معرفی کنند و ادعا می کنند که مساله اصلی اسد است که باید از قدرت کنار برود.

ˈاسدˈ با بیان اینکه مساله رویارویی من و ملت سوریه نیست؛ اظهار داشت: من هیچ مساله ای با مردم سوریه ندارم زیرا آمریکا ؛ غرب و بسیاری از کشورهای عربی و ترکیه علیه من اقدام می کنند. اگر ملت سوریه علیه من باشد چطور می توانم همچنان پابرجا باشم.

وی افزود: من باید تمام سعی و تلاش خود را برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه بکار گیرم و امیدوارم در این راه موفق شوم. رییس جمهوری بدون کمک نهادهای حکومتی و پشتیبانی ملی نمی تواند هیچ کاری انجام دهد. درحال حاضر مبارزه رییس جمهور نیست بلکه مبارزه کل کشور می باشد.

رییس جمهوری سوریه مناقشه مسلحانه میان کشورش و ترکیه را بسیار بعید دانست و گفت: جنگ نیاز به حمایت جامعه دارد اما اکثریت مردم ترکیه به چنین جنگی نیاز ندارند و از آن حمایت نخواهند کرد.

وی افزود: متاسفانه ترکیه به پایگاه معارضان سوری تبدیل شده است و این کشور از تروریست ها علیه سوریه حمایت می کند و بیش از هر کشور دیگری به گروه های معارض سلاح ارسال می کند.

ˈبشار اسدˈ یاداوری کرد: علت اقدامات ترکیه علیه سوریه جاه طلبی های شخص ˈرجب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه است. وی خود را سلطان جدید عثمانی می پندارد. اردوغان فکر می کند می توانند مانند سلطان کل منطقه را کنترل کند و در درون خود را خلیفه می انگارد.

اسد درباره تیراندازی از خاک سوریه به ترکیه که چندی پیش موجب بروز تنش های شدید میان دو کشور شد، گفت: تروریست های مسلح مسئول این تیراندازیها هستند. ارتش سوریه دستور ندارد به خاک ترکیه تیراندازی کند و ما در بروز این وضعیت ذی نفع نیستیم.

وی افزود: به آنکارا پیشنهاد کردم کمیسیون مشترکی برای تحقیق در باره این حوادث تشکیل شود.

وی با بیان اینکه تروریست ها و مزدوران خارجی از کشورهای مختلف به سوریه نفوذ کرده اند؛ گفت: تروریست ها دشمنان واقعی ما هستند و من از این که ملت سوریه چگونه درباره ام فکر کند هراسی ندارم بلکه نگران سرنوشت کشورم هستم. در کشور جنگ داخلی جریان ندارد و ارتش سوریه با تروریست ها مقابله می کند.

وی در پایان مصاحبه گفت که امید خود برای پایان دادن به مناقشه مسلحانه در سوریه را از دست نداده است و با حمایت مردم سوریه به این هدف مهم دست خواهد یافت.


November 9th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی